MijnErgo

Ieder kind is uniek en ontwikkelt zich in zijn/haar eigen tempo met eigen talenten. Het ene kind is sneller met bepaalde motorische activiteiten en het andere kind blinkt uit in creativiteit. Weer een ander leert sneller spreken of lezen. Sommige kinderen ervaren echter moeite met het uitvoeren van alledaagse (schoolse) handelingen. Hierdoor kan het kind gehinderd worden in zijn/haar handelen en zich minder prettig gaan voelen.

Kinderergotherapie is bedoeld voor kinderen die om welke redenen dan ook alledaagse handelingen niet naar wens kunnen uitvoeren. Creatief zoekt de ergotherapeut met de kinderen naar de oplossing voor het probleem of een manier om er beter mee om te kunnen gaan. Zo ondersteunt de ergotherapeut kinderen die moeite ervaren met het automatiseren en aanleren van de fijn/schrijfmotorische vaardigheden, het plannen en coördineren, concentratie en alertheid, zelfverzorging en weerbaarheid.

Contactgegevens:

Mijn Ergo - Praktijk voor Ergotherapie